filem Abraham the Messenger, a film by Mohammad Reza Varzi, Islamic Republic of Iran.


Kisah Nabi Ibrahim 1a





Suatu Niat, Azam, Cita-cita, Misi, Tekad : Memfilemkan bagaimana Islam boleh menyelesaikan masalah dunia pada masa kini dengan pemerintahannya (Islam).


dengan azam ingin membikin filem yang menggambarkan bagaimana islam boleh memerintah negara, empayar, dunia di abad ini dan seterusnya.

termasuk yang difilemkan, dasar dalam negara islam, dasar luar negara islam, dasar negara islam terhadap non-muslim, dasar ekonomi negara islam, dasar kebajikan negara islam, perlembagaan negara islam, dasar undang-undang jenayah negara islam, dasar pendidikan negara islam, negara islam: sains dan teknologi.

juga difilemkan bagaimana akhlaq kehidupan seorang pemerintah serta pemimpin2 dalam negara islam, empayar pemerintahan islam.

insya-Allah, bi-iznillah.

kajian latar-belakang pembuat filem islami berdasar kisah dalam qur'an, bertajuk "Abraham the Messenger"


antara berita mengenai pemikiranya/fikrahnya


sumber: http://m.somewhereinblog.net/blog/hoichoiblog/28764254
*tarikh kata2nya dilaporkan, belum dapat dijumpai, mungkin sekitar peristiwa penghinaan nabi oleh belanda/netherland.

Production & screening of Anti-Quranic Movies Aimed at Thwarting Islam Awareness campaign: Iranian Director



Director of Abraham the messenger said that Zionists have been making the best of venue of Cinema and movie industry to tarnish the image of the Holy Quran and Islam.

Mohammad Reza Varzi, distinguished Iranian director, in a talk to IQNA, denouncing the recent production and screening of an anti-Quranic movie in Netherlands, said that he could predict such a cultural onslaught, launched by western governments and Zionists lobbies to tarnish the noble image of Islam.

"Islam is a divine religion and appeals to many truth-seeker souls in western countries and because of this fact, many governments feel endangered by the spiritual power of Islam and support illogical measures such as producing anti-Islamic movies to trigger Islamophobia," Varzi said.

He further said that Inclination towards lofty teachings of Islam is cumulatively increasing in Europe and US, consequently western powers want to change the trend by launching malicious media campaign against Islam and Quran. "They also found cinema the most appropriate venue to serve this purpose," he added.

He went on to say that in any cultural and political onslaught against Islam and noble Quran traces of Zionist lobbies' intervention is detectable.

"Such measures which are aimed at confronting the spiritual power of the noble Quran are not unprecedented and the only way to dispel the effect of such unfair measures is cultural confrontation," Director of Abraham the messenger concluded.

bersambung...

0 comments:

Imam Al-Banna berkata tentang tsabat:

“Hendaknya seorang akh. Menjadi orang yang aktif dan selalu berjuang di jalan menuju Nya; sekalipun masa yang ditempuh masih panjang hingga bertahun-tahun dan berabad-abad lamanya; sehingga dirinya berjumpa dengan Allah dalam kondisi demikian sedangkan ia mendapatkan keberuntungan pada salah satu dari dua kebaikan; mencapai tujuan yang diinginkan atau mendapat syahadah hingga akhir.

Allah berfirman: “Di antara orang-orang mukmin itu ada orang-orang yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah; Maka di antara mereka ada yang gugur. dan di antara mereka ada (pula) yang menunggu- nunggu dan mereka tidak merubah (janjinya)”. (Al-Ahzab:23)

Menurut kita, waktu ini akan sentiasa berjalan, walaupn jalan sangat panjang, kejayaan masih jauh dan banyak rintangan menghadang, namun intinya adalah bagaimana kita dapat menuju satu tujuan disertai dengan ganjaran yang besar dan pahala yang berlipat ganda dari ALLAH, maka tidak ada kata henti dari PERJUANGAN ayuh terus kita merobohkan benmteng kezaliman”.