SUMBER: DIPETIK DARI KITAB AL-QURAN, DALAM SURAH AL-MULK: AYAT KE-6
HINGGA KE-10
.

Aku berlindung dengan Allah, daripada Syaitan yang direjam.
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Maha Penyayang


[6]
Dan bagi orang-orang yang kufur ingkar terhadap Tuhan mereka, disediakan azab neraka Jahannam, dan itulah seburuk-buruk tempat kembali.

[7]
Apabila mereka dicampakkan ke dalamnya, mereka mendengar suara jeritannya meraung-raung, sedang ia menggelegak.

[8]
Hampir-hampir ia pecah berkecai-kecai kerana kuat marahnya. Tiap-tiap kali dicampakkan ke dalamnya sekumpulan besar (dari orang kafir), bertanyalah penjaga-penjaga neraka itu kepada mereka: "Tidakkah kamu pernah didatangi seorang Rasul pemberi ingatan dan amaran (di dunia dahulu)?"

[9]
Mereka menjawab: "Ada! Sebenarnya telah datang kepada kami seorang Rasul pemberi ingatan dan amaran, lalu kami dustakan serta kami katakan (kepadanya): Allah tidak menurunkan sesuatupun, kamu (wahai orang yang mendakwa menjadi Rasul) hanyalah berada dalam kesesatan yang besar! "

[10]
Dan mereka berkata: "Kalaulah kami dahulu mendengar dan memahami (sebagai orang yang mencari kebenaran), tentulah kami tidak termasuk dalam kalangan ahli neraka".

# # #
"Sodaqolloahul-'azim"
Benarlah Firman(Kata-kata) ALLAH, Tuhan Yang Maha Agung, Tiada yang layak disembah melainkan ALLAH Tuhan Sekalin 'Alam Yang Maha Esa(Tunggal)(Tiada tolok banding)(Tiada sekutu)(Tiada suatu pun seperti-Nya).

"JANGAN TAKUT..., JANGAN BIMBANG...,
MASIH ADA MASA UNTUK BERUBAH, SESUNGGUHNYA, ALLAH MAHA PENGAMPUN".


*Pesanan: Jika ingin mendapat penerangan yang lebih lanjut berkenaan isi kandung Islam, boleh hubungi saya, saya akan bantu demi kebaikkan anda.

Hubungi saya di:
no.tel. : 019-4610970
email: ahmadkhabir88@gmail.com

Imam Al-Banna berkata tentang tsabat:

“Hendaknya seorang akh. Menjadi orang yang aktif dan selalu berjuang di jalan menuju Nya; sekalipun masa yang ditempuh masih panjang hingga bertahun-tahun dan berabad-abad lamanya; sehingga dirinya berjumpa dengan Allah dalam kondisi demikian sedangkan ia mendapatkan keberuntungan pada salah satu dari dua kebaikan; mencapai tujuan yang diinginkan atau mendapat syahadah hingga akhir.

Allah berfirman: “Di antara orang-orang mukmin itu ada orang-orang yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah; Maka di antara mereka ada yang gugur. dan di antara mereka ada (pula) yang menunggu- nunggu dan mereka tidak merubah (janjinya)”. (Al-Ahzab:23)

Menurut kita, waktu ini akan sentiasa berjalan, walaupn jalan sangat panjang, kejayaan masih jauh dan banyak rintangan menghadang, namun intinya adalah bagaimana kita dapat menuju satu tujuan disertai dengan ganjaran yang besar dan pahala yang berlipat ganda dari ALLAH, maka tidak ada kata henti dari PERJUANGAN ayuh terus kita merobohkan benmteng kezaliman”.