Perunding Unit Amanah Bertauliah (Authoirzed Unit Trust Consultant) 013-314 5198


"Saya ber'azam akan menulis buku kisah-kisah non-muslim revert to Islam melalui da'wah/tarbiyah harakah Islamiyyah PAS"

"Saya menarik kedalam hidup saya, apa yang saya berikan tumpuan, perhatian dan fokus"

"Ya Allah, bantu hambaMu ini yang amat berhajat kepada Mu ya Allah, Yang Maha Pemurah"

"Waqfkanlah diri antum untuk harakah islamiyyah dimana sahaja antum berada"

"Ayyuhal ikhwah! hendaklah saudara-saudari mewaqafkan harta, diri untuk kelansungan gerak kerja harakah/gerakan Islam!"

"Ayyuhal ikhwah! hendaklah saudara-saudari mewakafkan harta, isteri(-isteri) dan anak(-anak) untuk kelansungan gerak kerja harakah/gerakan Islam!"

"Ya Allah, hidup dan matikanlah kami hanya dalam perjuangan islam dalam harakah islamiyyah yang menyambung perjuangan KekasihMu Muhammad bin Abdullah Rasulullah s.a.w, Nabiyullah, Habibullah."

Mode Perubahan Fasa Kehidupan, Pelajar -> Pekerja

Tanggungjawab mencari nafkah sendiri mengikut garis panduan Islam

Tanggungjawab memimpin isteri dan anak-anak mengikut adab-adab Islam

Tangungjawab bermasyarakat mengikut tuntutan Islam

Tanggungjawab bernegara mengikut tuntutan Islam

21st November Tarikh Tamat sementara Pembelajaran Formal Kuliah, sebelum menyambung Master selepas mendapat Scroll Graduation December 2011.

Kisah Pengorbanan Ahli PAS 1 - diceritakan oleh YB Salehudin Ayob

diceritakan oleh yb salehuddin ayob bahawa pada suatu hari ketika beliau dizaman pemuda beliau telah hadir ke suatu kampung untuk menyampaikan ceramah. seorang ahli telah menjemputnya untuk menikmati sedikit jamuan dirumahnya. apabila sampai dirumah si ahli ini, yb salehudin berkata rumah itu kelihatan uzur, lalu beliau ternampak ada tiga keping getah disidai di hadapan rumah dan tiga keping getah lagi disidai di belakang rumah.



yb salehudin pun bertanya kepada ahli tersebut, mengapa ada tiga kepingan getah yang  disidai di depan dan ada yang disidai dibelakang rumah pula? ahli tersebut menjawab, "yang dihadapan ini untuk saya jual untuk makan minum kami sekeluarga isteri dan anak-anak saya, manakala yang dibelakang itu adalah untuk infaq sumbangan kepada perjuangan PAS".
 YB Salehudin Ayob

yb salehudin begitu terharu dengan pengorbanan yang sebegitu rupa oleh ahli. oleh yang demikian beliau berpesan kepada pimpinan dan pemuda yang akan menjadi pimpinan untuk sentiasa menghargai ahli-ahli. ini kerana tanpa ahli, tiadalah pimpinan, tiada pimpinan maka tiadalah jemaah.

Bagaimana saya dapat membantu usaha menuju Kerajaan Persekutuan PR?

1. Sentiasa Berdoa Khas Meminta kepada Allah agar dianugerahkan negara selamat: Mensolehkan diri sendiri dengan menjaga hubungan dengan Allah seperti istiqomah mendirikan solat sunat tahajud, solat sunat rowatib, puasa minimum 3 hari sebulan dan lain-lain yang mengikuti ciri-ciri pemimpian dan  tentera sultan Muhammad al-Fateh..

2. Berusaha: Bekerja menuju daulah islam melalui menambah kerusi pr didalam parlimen sehingga mencapai majoriti 2/3 agar pr dapat membentuk dasar negara.

3. Membantu kawasan-kawasan pas membuka kaunter aduan masalah penduduk di pasar-pasar. Memperkasa skuad bergerak pusat khidmat masyarakat pas-pas kawasan.

4. Bertawakkal kepada Allah: Setelah berusaha, berserah kepada Allah. Solat sunat hajat, bacaan yasin, munajat dikeheningan malam, qiamullail.

ilham: cita-citaku, target-targetku untuk islam (pas)

1. Mengaudiokan buku2 fikrah-hasilkan cd

2. Membuat program berterusan roadshow penerangan 1. hukum hudud, 2. hukum jinayat,
consult dgn pum dll. dibawa sekali penolong pendaftar pemilih untuk meningkatkan jumlah pengundi pro-pr.

3. Menerjemah tv series 'arab/kartun arab tentang islam ke bahasa melayu (sepeti kartun kisah ghulam, kartun sultan muhammad al-faateh, drama hasan al-banna, dll)

4. Menerjemah buku2 fikrah yang utama ke bahasa melayu

5. Berkerja menuju menghasilkan filem wajah daulah islam yang sebenarnya jika tertubuh pada abad ke-21

6. Mempopularkan saranan perjalanan pendidiakan seorang anak muslim. iaitu menghafaz al-qur'an sejak umur 12 tahun kebawah. menerangkan bahawa tahfiz bukan tempat mencampakkan anak2 yang bermasalah, tetapi sebenarnya ia merupakan jalan ulama' besar terdahulu bahkan kini seperti imam syafi'e dll. menghasilkan buku mini tentang projek ini.

7. Membantu lajnah dakwah pas2 kawasan menganjurkan program InFUD

8. Membuat pilot projek kursus/daurah/ta'lim tersusun untuk ahli2 pas berdaftar. ia perlu. menyediakan bahan asas  modul2 untuk kurus2 ini. dan mengadakan upacara ikrar/bai'ah pada akhir kursus pertama atau lain2 mencontohi sirah bai'atul aqobah dan bai'atur-ridhwaan.

9. Membuka rumah2 kebajikan anak yatim-orang tua-orang kurang upaya-remaja terlanjur dengan kerjasama lanjah kebajikan pas pusat, negeri dan kawasan.

10. Mengadakan program pendidikan ekonomi kepada masyarakat, anjuran lanjah ekonomi pas negeri/kawasan/cawangan.

11. Menulis buku tentang kepelbagaian latarbelakang ahli-ahli pas dan sumbangan mereka. masukkan juga bahagian, kisah-kisah benar pengorbanan ahli-ahli peringkat cawangan/kawasan/negeri/pusat untuk islam melalui pas (dapatkan kisah2 ini melalui interview bersama senior2 pas). pas kini dilihat sebagai gerakan islam yang terkehadapan dalam cara gerakanya dalam menyesuaikan diri dengan keadaan/waqi' semasa, sehinggakan presiden hamas, khaled mishaal berkata hamas akan belajar daripada pas berkenaan penubuhan dan kewujudan dewan himpunan penyokong pas.

12. Membuat e-kedai menjual produk islami dan pas. bekerja sama dengan lajnah ekonomi pas.

انا المرابطون في فرتي السلام سمليسيا (فاس) انشأالله

قصة أصحاب الأخدود

قصة أصحاب الأخدود قصة عظيمة ، أشار الله عز وجل إليها في كتابه إشارة مختصرة - على طريقة القران في الإيجاز , وعدم الخوض في التفصيلات - ، وقد ذكر النبي صلى الله عليه وسلم تفاصيل القصة وأحداثها في الحديث الذي رواه الإمام مسلم في صحيحه عن صهيب رضي الله عنه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : ( كان ملك فيمن كان قبلكم , وكان له ساحر , فلما كبر قال للملك: إني قد كبرت فابعث إلي غلاما أعلمه السحر , فبعث إليه غلاما يعلمه , فكان في طريقه إذا سلك راهب , فقعد إليه وسمع كلامه فأعجبه , فكان إذا أتى الساحر مر بالراهب وقعد إليه , فإذا أتى الساحر ضربه , فشكا ذلك إلى الراهب , فقال : إذا خشيتَ الساحر فقل : حبسني أهلي , وإذا خشيت أهلك فقل : حبسني الساحر , فبينما هو كذلك , إذ أتى على دابة عظيمة قد حبست الناس , فقال : اليوم أعلم آلساحر أفضل أم الراهب أفضل , فأخذ حجرا فقال : اللهم إن كان أمر الراهب أحب إليك من أمر الساحر فاقتل هذه الدابة حتى يمضي الناس , فرماها فقتلها , ومضى الناس , فأتى الراهب فأخبره , فقال له الراهب : أي بني , أنت اليوم أفضل مني , قد بلغ من أمرك ما أرى , وإنك ستبتلى , فإن ابتليت فلا تدل علي , وكان الغلام يبرئ الأكمه والأبرص , ويداوي الناس من سائر الأدواء , فسمع جليس للملك كان قد عمي , فأتاه بهدايا كثيرة , فقال ما هاهنا لك أجمع إن أنت شفيتني , فقال إني لا أشفي أحدا , إنما يشفي الله , فإن أنت آمنت بالله دعوت الله فشفاك , فآمن بالله , فشفاه الله , فأتى الملك فجلس إليه كما كان يجلس , فقال له الملك : من رد عليك بصرك , قال : ربي , قال : ولك رب غيري , قال : ربي وربك الله , فأخذه فلم يزل يعذبه حتى دل على الغلام , فجيء بالغلام , فقال له الملك : أي بني , قد بلغ من سحرك ما تبرئ الأكمه والأبرص , وتفعل وتفعل , فقال : إني لا أشفي أحدا , إنما يشفي الله , فأخذه فلم يزل يعذبه حتى دل على الراهب , فجيء بالراهب , فقيل له : ارجع عن دينك , فأبى , فدعا بالمئشار , فوضع المئشار في مفرق رأسه فشقه حتى وقع شقاه , ثم جيء بجليس الملك , فقيل له : ارجع عن دينك , فأبى , فوضع المئشار في مفرق رأسه فشقه به حتى وقع شقاه , ثم جيء بالغلام , فقيل له : ارجع عن دينك , فأبى , فدفعه إلى نفر من أصحابه فقال : اذهبوا به إلى جبل كذا وكذا , فاصعدوا به الجبل , فإذا بلغتم ذروته فإن رجع عن دينه وإلا فاطرحوه , فذهبوا به فصعدوا به الجبل , فقال : اللهم اكفنيهم بما شئت , فرجف بهم الجبل فسقطوا , وجاء يمشي إلى الملك , فقال له الملك : ما فعل أصحابك , قال : كفانيهم الله , فدفعه إلى نفر من أصحابه فقال : اذهبوا به فاحملوه في قرقور فتوسطوا به البحر , فإن رجع عن دينه وإلا فاقذفوه , فذهبوا به فقال : اللهم اكفنيهم بما شئت , فانكفأت بهم السفينة فغرقوا , وجاء يمشي إلى الملك , فقال له الملك : ما فعل أصحابك , قال : كفانيهم الله , فقال للملك : إنك لست بقاتلي حتى تفعل ما آمرك به , قال وما هو , قال : تجمع الناس في صعيد واحد , وتصلبني على جذع , ثم خذ سهما من كنانتي , ثم ضع السهم في كبد القوس , ثم قل : باسم الله رب الغلام , ثم ارمني , فإنك إذا فعلت ذلك قتلتني , فجمع الناس في صعيد واحد , وصلبه على جذع , ثم أخذ سهما من كنانته , ثم وضع السهم في كبد القوس , ثم قال : باسم الله رب الغلام , ثم رماه , فوقع السهم في صُدْغِهِ , فوضع يده في صُدْغِهِ في موضع السهم فمات , فقال الناس : آمنا برب الغلام , آمنا برب الغلام , آمنا برب الغلام , فأُتِيَ الملكُ فقيل له : أرأيت ما كنت تحذر , قد والله نزل بك حَذَرُكَ , قد آمن الناس , فأمر بالأخدود في أفواه السكك فخدت , وأَضْرَمَ النيران , وقال : من لم يرجع عن دينه فأحموه فيها , أو قيل له : اقتحم ففعلوا , حتى جاءت امرأة ومعها صبي لها , فتقاعست أن تقع فيها , فقال لها الغلام : يا أُمَّهِ اصبري فإنك على الحق ) .

إنها قصة غلام نور الله بصيرته , وآتاه من الإيمان والثبات , والذكاء والفطنة , ما استطاع به أن يغير حال أمة بأكملها , وأن يزلزل عرش ذلك الطاغية المتجبر , الذي ادعى الألوهية من دون الله , فقد كان لهذا الملك ساحر يعتمد عليه في تثبيت ملكه , وإرهاب الناس لينصاعوا لأمره , فكبر سن هذا الساحر , وطلب من الملك أن يرسل له غلاما , ليرث علمه , ويخلفه في مهمته , وكان من إرادة الله الخير لهذا الغلام أن كان هو المرشح لهذه المهمة , وتعرف في أثناء ذهابه إلى الساحر وعودته من عنده على راهب مؤمن , دعاه إلى الإيمان والتوحيد فاستجاب له وآمن , ودله الراهب على ما يتخلص به من تأنيب الساحر وتأنيب أهله في حال تأخره عنهم , ثم أراد أن يزداد يقينا واطمئنانا بصحة ما دعاه إليه الراهب , فوجد الفرصة سانحة عندما اعترضت الدابة طريق الناس , ثم ذاع أمر الغلام واشتهر بين الناس , وأجرى الله على يديه الكرامات من شفاء المرضى وإبراء الأكمه والأبرص , وكان يتخذ من ذلك فرصة لدعوة الناس إلى التوحيد والإيمان , حتى وصل خبره إلى الملك عن طريق جليسه الذي دعا له الغلام فشفاه الله , وشعر الملك من كلام الوزير ببوادر فتنة تهدد عرشه , عندما صرح بالألوهية والربوبية لغيره , فأراد أن يعرف أصل هذه الفتنة ومصدرها , فوصل إلى الغلام ثم إلى الراهب عن طريق التعذيب , وأراد أن يصدهم عن ما هم عليه , فأبوا واحتملوا العذاب والقتل على الكفر بالله , وأما الغلام فلم يقتله قتلا مباشرا كما فعل مع الوزير والراهب , بل استخدم معه طرقا متعددة لتخويفه وإرهابه , طمعا في أن يرجع عن ما هو عليه , ويستفيد منه في تثبيت دعائم ملكه , وفي كل مرة ينجيه الله , ويعود إلى الملك عودة المتحدي , وكان الناس يتابعون ما يفعله الغلام خطوة بخطوة , ويترقبون ما سيصل إليه أمره ، فلما يئس الملك من قتله أخبره الغلام أنه لن يستطيع ذلك إلا بطريقة واحدة يحددها الغلام نفسه , ولم يكن الغلام يطلب الموت أو الشهادة , بل كان يريد أن يؤمن الناس كلهم , وأن يثبت عجز الملك وضعفه, في مقابل قدرة الله وقوته ، فأخبره أنه لن يستطيع قتله إلا إذا جمع الناس في صعيد واحد ، وصلبه على خشبة ، ثم أخذ سهمـًا - وليس أي سهم , بل سهمـًا من كنانة الغلام - ثم رماه به قائلاً : بسم الله رب الغلام .

فقام الملك بتطبيق قول الغلام ، ومات الغلام , وتحقق للملك ما أراد , وآمن الناس كلهم , فجن جنون الملك , وحفر لهم الأخاديد , وأضرم فيها النيران , ورضي الناس بالتضحية في سبيل الله , على الرغم من أنه لم يمض على إيمانهم إلا ساعات قلائل بعد الذي عاينوه من دلائل الإيمان , وشواهد اليقين , وأنطق الله الرضيع عندما تقاعست أمه عن اقتحام النار , وكانت آية ثبت الله بها قلوب المؤمنين .

إن هذه القصة تبين لنا قاعدة مهمة من قواعد النصر ، وهي أن الانتصار الحقيقي هو انتصار المبادئ والثبات عليها ، وأن النصر ليس مقصوراً على الغلبة الظاهرة ، فهذه صورة واحدة من صور النصر الكثيرة , فالحياة الدنيا وما فيها من المتاعب والآلام ، ليست هي الميزان ، الذي يوزن به الربح والخسارة , والناس جميعاً يموتون ، وتختلف الأسباب ، ولكنهم لا ينتصرون جميعاً هذا الانتصار .

Ummati...! ummati..! ummati..! - Muhammad Rasulillah S.A.W. kekasih kita

Ummati…ummati…ummati

AIRMATA RASULULLAH SAW…
Tiba-tiba dari luar pintu terdengar seorang yang berseru mengucapkan
salam. "Bolehkah saya masuk?" tanyanya. Tapi Fatimah tidak mengizinkannya
masuk, "Maafkanlah, ayahku sedang demam", kata Fatimah yang membalikkan
badan dan menutup pintu.

Kemudian ia kembali menemani ayahnya yang ternyata sudah membuka mata dan
bertanya pada Fatimah, "Siapakah itu wahai anakku?"
"Tak tahulah ayahku, orang sepertinya baru sekali ini aku melihatnya,"
tutur Fatimah lembut. Lalu, Rasulullah menatap puterinya itu dengan
pandangan yang menggetarkan.

Seolah-olah bahagian demi! bahagian wajah anaknya itu hendak dikenang.

"Ketahuilah, dialah yang menghapuskan kenikmatan sementara, dialah yang
memisahkan pertemuan di dunia.
Dialah malaikatul maut," kata Rasulullah, Fatimah pun menahan ledakkan
tangisnya. Malaikat maut datang menghampiri, tapi Rasulullah menanyakan
kenapa Jibril tidak ikut sama menyertainya.

Kemudian dipanggilah Jibril yang sebelumnya sudah bersiap di atas langit
dunia menyambut ruh kekasih Allah dan penghulu dunia ini.

"Jibril, jelaskan apa hakku nanti di hadapan Allah?", tanya Rasululllah
dengan suara yang amat lemah.
"Pintu-pintu langit telah terbuka, para malaikat telah menanti ruhmu.
"Semua syurga terbuka lebar menanti kedatanganmu, " kata Jibril.
Tapi itu ternyata tidak membuatkan Rasulullah lega, matanya masih penuh
kecemasan. "Engkau tidak senang mendengar khabar ini?", tanya Jibril lagi.
"Khabarkan kepadaku bagaimana nasib umatku kelak?"
"Jangan khawatir, wahai Rasul ! Allah, aku pernah mendengar Allah
berfirman kepadaku: "Kuharamkan syurga bagi siapa saja, kecuali umat
Muhammad telah berada di dalamnya," kata Jibril.
Detik-detik semakin dekat, saatnya Izrail melakukan tugas. Perlahan ruh
Rasulullah ditarik.

Nampak seluruh tubuh Rasulullah bersimbah peluh, urat-urat lehernya
menegang. "Jibril, betapa sakit sakaratul maut ini."
Perlahan Rasulullah mengaduh. Fatimah terpejam, Ali yang disampingnya
menunduk semakin dalam dan Jibril memalingkan muka.

"Jijikkah kau melihatku, hingga kau palingkan wajahmu Jibril?"
Tanya Rasulullah pada Malaikat pengantar wahyu itu.
"Siapakah yang sanggup, melihat kekasih Allah direnggut ajal," kata
Jibril.
Sebentar kemudian terdengar Rasulullah mengaduh, karena sakit yang tidak
tertahankan lagi.

"Ya Allah, dahsyat nian maut ini, timpakan saja semua siksa maut ini
kepadaku, jangan pada umatku."
Badan Rasulullah mulai dingin, kaki dan dadanya sudah tidak bergerak lagi.
Bibirnya bergetar seakan hendak membisikkan sesuatu, ! Ali segera
mendekatkan telinganya. "Uushiikum bis shalati, wa maa malakat aimanuku"
"peliharalah shalat dan peliharalah orang-orang lemah di antaramu."

Diluar pintu tangis mulai terdengar bersahutan, sahabat saling berpelukan.
Fatimah menutupkan tangan di wajahnya, dan Ali kembali mendekatkan
telinganya ke bibir Rasulullah yang mulai kebiruan.

"Ummatii,ummatii, ummatiii? " - "Umatku, umatku, umatku"
Dan, berakhirlah hidup manusia mulia yang memberi sinaran itu.
Kini, mampukah kita mencintai sepertinya?
Allahumma sholli ‘ala Muhammad wa baarik wa salim ‘alaihi

Betapa cintanya Rasulullah kepada kita.

TULISKAN 100 TARGET Anda DI ATAS KERTAS! Semoga Mencapainya!

Adab-adab Tidur Seorang Muslim

Rasulullah s.a.w. memberikan contoh yang baik untuk tidur, lengkap dengan doa-doanya. 

Abu Bakar Jabir al-Jaza’iri dalam Minhaj al-Islam telah menghimpunkan adab-adab tidur dalam Islam seperti berikut :

1. Jangan dilewatkan tidur selepas solat Isyak melainkan ada hal penting seperti bermuzakarah ilmu, melayani tetamu dan sebagainya. Diriwayatkan daripada Abu Barzah, sesungguhnya Nabi s.a.w. membenci untuk tidur sebelum solat Isyak.

2. Berwuduk sebelum tidur. Sabda nabi s.a.w. jika kamu mendatangi tempat tidur kamu, maka berwuduklah sebagaimana wuduk untuk solat.

3. Mulakan tidur atau berbaring atas rusuk kanan sebagaimana sabda nabi s.a.w. kepada al-Barra’ Mulakanlah tidur kamu di atas rusuk kanan.

4. Jangan tidur dengan cara meniarap yang menekan perut kerana sabda nabi s.a.w. Sesungguhnya cara tidur meniarap adalah tidur ahli neraka.

5. Amalkan doa-doa sebelum dan sesudah tidur seperti yang diajarkan Rasulullah s.a.w. seperti membaca Subhanallah, Alhamdulillah dan Allahu Akbar sebanyak 33 kali atau membaca surah al-Fatihah dan awal surah al-Baqarah sampai al-muflihun, ayat Kursi dan akhir surah al-Baqarah daripada lillahi ma fis samawat…. hingga akhir dan sebagainya.

Ringkasnya pengajaran Islam dalam persoalan tidur memberi penekanan bahawa tidur itu sebagai satu nikmat daripada Allah dan Islam juga turut mengaitkannya dengan prinsip-prinsip kesihatan yang bersifat alami.

Demikianlah, ajaran-ajaran Islam sungguh sempurna bagi manusia menurutinya hatta merangkumi tentang persoalan-persoalan harian kita seperti tidur, makan dan yang seumpama dengannya.

SUMBER: http://www.utusan.com.my/utusan/arkib.asp?y=2004&dt=0721&pub=utusan_malaysia&sec=bicara%5Fagama&pg=ba_01.htm&arc=hive, 3 Julai 2008

Posisi tidur terbaik saranan Rasulullah dibuktikan Sains

Posisi tidur terbaik menurut Rasulullah lalu dibuktikan oleh sains adalah pada sisi kanan tubuh (menghadap kekanan). Fakta ini telah diuji melalui kajian medic (perubatan) modern yang panjang untuk membuktikan kebenaran ajaran Islam yang berkualitas wahyu, sebagaimana Rasulullah Muhammad SAW menganjurkan kepada para pengikut beliau untuk tidur berbaring pada sisi badan bagian kanan. Dalam posisi tidur diusahakan agar kepala menghadap ke Utara dan kaki mengarah ke Selatan, sehingga tubuh tidak menolak arus/medan magnet konstan mengaliri sekujur tubuh dari kutub magnetik Utara menuju ke Selatan dan 'terhubung' lancar ke sistem saraf kita.

sumber: http://www.alislam.org/indonesia/pustaka/articles/tidur_sehat.html

Ingin Membeli/Mengedar/Menjual Kain Shawl? Dapatkan dari 013-3145198 (khabir)



Anda Ingin Membeli/Mengedar/Menjual Kain Shawl? 

Dapatkan segera daripada 013-3145198 (En.khabir)

Islam ...A Backward Religion? Part 1 (by IIS Foundation)

Toyata Alphard, MYR 152,000.00

Brand Toyota
Model Alphard (Automatic)
Year 2003
Price MYR 152,000.00      

Pasport Antarabangsa.. kini RM 100 (2 Tahun)

Bermula 1 Oktober 2009, kerajaan akan mengeluarkan passport untuk tempoh 2 tahun pada harga RM100.

Fakta Menarik:
Malaysia merupakan negara pengeluar passport paling pantas di dunia. Pasport dapat disiapkan dalam tempoh 1 hingga 3 jam sahaja selepas selesai semua borang diisi & dokumen sokongan disediakan.
 

Word of Wisdom

The journey of a thousand miles begins with a single step.
- Lao-tzu

SMM Kecam Kementerian Ugut Pelajar KUIS

Penerangan Agama Hindu Part 1

Ucapan Presiden PAS T.G. Hj Hadi Awang di Muktamar Ulama' Se-Dunia di Tehran




http://episodeperjuangan.blogspot.com/2010/03/gambar-sekitar-muktamar-wehdatul.html



 

How European Scholars(Ulama') Deal with Prophets Muhammad's Cartoons by Kuffar insultor

Scholar says: Islam will Conquer The World

Dr. Yusuf Al-Qaradhawi: Islamic Conquest of Europe


Amr Khaled: Muslims Majority in Europe Within 20 Years




Syeikh Ali Al-Faqir: Islam will conquer Europe and World


Ahmadinejad: Islam will conquer the world
 

HAMAS MP & Clerik Yunis Al-Astal: Muslim will conquer Rome and Islam will rule the World



Dr. Yusuf Al-Qaradhawi: Muslim will conquer and rule Europe














HAMAS Sermon in Gaza: Rome will be conquered by Islam






Syeikh Hareth Al-'Ubeidi Al-Iraqi: Rome, Islam is coming..







Dr. Tareq Suwaidan: Islam is coming back, The West need to understand it is inevitable

Lirik Lagu/Nasyid Sang Murobbi by Izzatul Islam Indonesia

Sang Murobbi..

Ribuan langkah kau tapaki
Pelosok negri kau sambangi
Ribuan langkah kau tapaki
Pelosok negri kau sambangi

Tanpa kenal lelah jemu
Sampaikan firman Tuhanmu
Tanpa kenal lelah jemu
Sampaikan firman Tuhanmu

Terik matahari
Tak surutkan langkahmu
Deru hujan badai
Tak lunturkan azzammu

Raga kan terluka
Tak jerikan nyalimu
Fatamorgana dunia
Tak silaukan pandangmu

Semua makhluk bertasbih
Panjatkan ampun bagimu
Semua makhluk berdoa
Limpahkan rahmat atasmu

Duhai pewaris nabi
Duka fana tak berarti
Surga kekal dan abadi
Balasan ikhlas di hati

Cerah hati kami
Kau semai nilai nan suci
Tegak panji Illahi
Bangkit generasi Robbani..


-tribute to Izzatul Islam-

ARMADA 2010



Anak Muda Rai Masyarakat Desa @ ARMADA ‘10
3 JUN-8 JUN 2010
Sg Panjang, Selangor
Yuran sebanyak RM20
Anjuran Persatuan Mahasiswa Selangor ((PERMASIS)

Antara aktiviti menarik:
>Kenduri rakyat< >forum perdana< >program anak angkat<
>jamuan rakyat< >jamuan rakyat< >bengkel solat<
>mari mengaji< >projek pertanian< >program motivasi< >pameran<
>explorace< >merentas desa<

Berminat? Hubungi:
Adilah- 0136323361

Buat julung kali diadakan, jadi jangan lepaskan peluang ini. Mari bersama memeriahkannnya.
“Anak Muda Pencetus Persaudaraan” ^_^

UNTUK MAKLUMAT LANJUT SEPERTI TENTATIF PROGRAM
SILA KE LINK http://armada2010.blogspot.com/

Syair Ibnu Hazm: Mengajak menusia kepada al-Quran dan Sunnah

Syair Ibnu Hazm


Cita-citaku di dunia adalah menyebarkan ilmu
Ke pelosok desa dan kota
Mengajak menusia kepada al-Quran dan Sunnah
Yang kini banyak dilalaikan manusia.

(Syair Ibnu Hazm)

Imam Az-Zahabi berkata: “Syairnya Ibnu Hazm ini sangat indah sekali sebagaimana engkau lihat sendiri”.
Petikan:
Siyar A’lam An-Nubala,
 Jilid 4 karya Imam Az-Zahabi


Tokoh: Makam Dr. Burhanuddin Al-Helmy

Burhanuddin al-Helmy bin Hj.Mohammad Nor dilahirkan 
pada 29 November 1911 di kampung Changkat Tualang, 
mukim Kota Bharu, Taiping, Perak. 

Sepanjang hayatnya, Dr Burhanuddin tidak pernah berhenti 
memikirkan langkah untuk meletakkan Islam ke tahap tertinggi.

Sifat-sifat keperibadian yang dimiliki oleh Dr Burhanuddin itu telah menonjolkan beliau sebagai seorang yang istimewa kesabaran dan ketekunannya dalam memperjuangkan cita-cita politiknya iaitu kemerdekaan tanah air, kebangsaan Melayu dan Islam.

Dr Burhanuddin menggunakan Al Hulaimi di hujung namanya dan kemudian dipopularkan umum menjadi Al Helmi, yang bermakna “orang yang tidak marah”. Pilihan kata asal Al Hulaimi itu benar-benar melambangkan keperibadian Dr Burhanuddin yang lemah-lembut, santun, tenang, sabar dan pendiam. Istilah Al Hulaimi menurut hukum tatabahasa Arab mempunyai makna yang sama dengan Al Helmi tetapi dalam bentuk yang merendah atau lebih kecil (Saliha Hj. Hassan 1997:20).

Dr Burhanuddin seorang ahli sufi walaupun beliau tidak pernah mengatakan bahawa beliau seorang ahli sufi. Hal ini dinyatakan oleh seorang rakan seperjuangan beliau dengan menyebut:

Sepanjang hayat saya, saya belum pernah lagi berjumpa sengan orang-orang yang berkebolehan seperti Dr Burhanuddin. Ramai yang sufi tetapi tidak pula alim bahasa, ramai pula orang alim bahasa tetapi bukan pula ahli politik, ramai orang ahli politik tetapi bukannya orang sufi, ada juga agaknya orang yang ahli bahasa merangkap ahli politik tetapi bukannya seorang doctor perubatan, dan doctor jiwa atau, mungkin ada memiliki segala-galanya yang dimiliki oleh Dr Burhanuddin umpamanya tetapi tidak serendah hati beliau terhadap semua manusia (Majid Saleh, 1991:5-6)

Dr Burhanuddin mengisi masa lapangnya dengan membaca, menulis dan mendengar radio sehingga jauh-jauh malam atau dengan beribadat. Dari segi amalan peribadinya, beliau bersungguh-sungguh mengerjakan kewajipan sebagai seorang Islam, banyak berzikir dan kerap mengalirkan air mata apabila beliau menginsafi kekerdilan manusia dalam hubungan dengan Penciptanya. Beliau gemar mengamalkan sembahyang tahajud di waktu dinihari dan pengikut setia Tariqat Nayabandiah (Saliha 1997:22).

Kepimpinannya menggerakkan 
KMM (1945), 
Presiden KRIS (1945), 
Presiden PKMM (1946), 
Pengerusi PUTERA (1947), 
Penasihat PKMM (1947) dan 
Presiden PAS (1956) tetap unggul dan karismatik.

Pada penghujung tahun 1947, Dr Burhanuddin mengetuai perwakilan Malaya ke Inter-Asian Relations Conference di New Delhi (Kamarudin 1980: 7). Persidangan ini membuka peluang baginya berkenalan dan berbincang tentang gerakan-gerakan menentang penjajahan bersama-sama pemimpin kemerdekaan negara-negara Asia.


Dalam perdampingan saya dengan Dr Burhanuddin, saya dapati bahawa beliau seorang yang rajin, amat berjiwa rakyat, tulus dan ikhlas. Ilmu agama yang dipelajarinya di Sumatera dan India telah digunakan sepenuhnya untuk perjuangan rakyat  (Insun Sony Mustapha 1999:493)

Kamarudin Jaafar merumuskan 
Dr Burhanuddin mempunyai tiga ciri utama iaitu:
 (i) Merdeka, 
(ii) Kebangsaan Melayu dan
 (iii) Islam 
(Kamarudin 1980: 9).

W. Mohd Azam Mohd Amin yang merumuskan
 idealisme politik Dr Burhanuddin menjurus 
kepada tiga dasar yang utama: 
(i) Semangat keIslaman, 
(ii) Semangat kebangsaan yang luas dan 
(iii) Penentangan terhadap penjajah 
(W. Mohd Azam 1997: 75).]


Dr Burhanuddin dikatakan mengkritik UMNO dan Parti Negara (pemimpin Dato’ Onn Jaafar) dan menyatakan keraguan terhadap pilihan raya pertama tersebut (Means 1976: 154-5) tetapi Means tidak pula menyatakan sebabnya.

Pada Januari 1965, Dr Burhanuddin ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana didakwa terbabit menyokong Indonesia dalam konfrontasi Malaysia-Indonesia. Dr Burhanuddin jatuh sakit semasa di dalam tahanan dan penyakitnya tidak baik setelah dibebaskan pada bulan Mac 1966.

Pada 25 Oktober 1969 Dr Burhanuddin meninggal dunia kerana keuzuran 
ketika masih lagi menjadi Yang Dipertua Agung PAS.

Dato' Seri Nizar ziarah Makam Almarhum Dr Burhanuddin Alhelmi




YB Nizar memimpin tahlil 
untuk Almarhum Dr Burhanuddin Al Helmi.

Taiping- 31 Januari.2010
YB Nizar telah melawat 
makam Almarhum Dr Burhanuddin yang 
meninggal dunia pada 14 Oktober 1969.

"Dr Burhanuddin meninggal dunia 
selepas peristiwa 13 Mei 1969 Mei" 
Menurut sejarah Dr Burhanuddin merupakan salah seorang 
yang telah disiksa semasa di tahan di bawah ISA.

al fatihah untuk Almarhum Dr Burhanudin AlHelmi.




Bergambar di Makam Dr Burhanuddin al-Helmy 
di Masjid Melayu, Bandar Taiping, Perak, Malaysia, Asia Tenggara, Asia.

credit to:

وصايا الأمام الشهيد حسن البنا للشباب المسلم

وصايا الإمام الشهيد حسن البنا للشباب المسلم
 
 
________________________________________

هذه بعض الوصايا التي أوصى بها الإمام الشهيد الشيخ حسن البنا رحمه الله مؤسس جماعة الإخوان المسلمين للشباب المسلم راجيـاً منهم أن يتقبلوها بصدور رحبة ويطبقوها في واقع حياتهم...

1. أن يكون لك ورد يومي من كتاب الله لا يقل عن جزء، وأن تحافظ علي عموم الأذكار المسنونة.


2. أن تحسن قراءة القرآن والتدبر في معانيه، وأن تدرس السيرة المطهرة وتاريخ السلف الصالح ما يتسع له وقتك، وأن
تلم بالثقافة الإسلامية.


3. أن تديم مراقبة الله تبارك وتعالى، وتذكر الآخرة وتستعد لها، وتتقرب إلي الله عز وجل بالنوافل والعبادات كقيام الليل وصلاة الضحى وصيام النوافل، وأن تكثر من الذكر والدعاء فإنه هو العبادة.


4. أن تحسن الطهارة وتظل علي وضوء في غالب الأحيان.


5. أن تحسن الصلاة وتحافظ عليها وعلي الخشوع فيها، وتحرص علي الجماعة في المسجد وبخاصة صلاة الفجر.


6. أن تستصحب دائماً نية الجهاد والرباط وحب الشهادة.


7. أن تتحرز من صغائر الذنوب فضلاً عن الكبائر، وأن تتورع عن الشبهات حتى لا تقع في الحرام، وأن تجدد التوبة
والاستغفار.


8. أن تجاهد نفسك جهاداً عنيفاً وتقاوم هواها وشهواتها وتسمو بها دائماً إلي الحلال الطيب وتبتعد عن الحرام كلياً.


9. أن تبتعد عن أصدقاء السوء وأماكن الفساد والإثم وتتميز عن غيرك من غير الملتزمين.


10 . أن تعمل علي نشر دعوتك الإسلامية في كل مكان، تؤثر فيها وتعمل علي خدمة دينك العظيم.


11 . أن تهتم بصحتك وأسباب القوة الجسمانية وتبتعد عن أسباب الضعف الصحي.


12 . أن تعني بالنظافة في كل شيء.. في المسكن والملبس والمطعم والبدن وحل العمل، فقد بني الدين علي
النظافة.


13 . أن تكون صادقاً فلا تكذب أبداً، وفياً بالعهد والكلمة والموعد، فلا تخلف مهما كانت الظروف.


14 . أن تكون شجاعاً عظيم الاحتمال، وأفضل الشجاعة الصراحة في الحق وكتمان السر.


15 . أن تكون وقوراً.. شديد الحياء.. متواضعاً، وأن تطلب أقل من مرتبتك لتصل إليها.


16 . أن تكون عظيم النشاط، مدرباً علي الخدمات العامة، تخدم غيرك من الناس وتبادر دائماً إلي الخيرات.


17 . أن تكون حسن السلوك مع الناس جميعاً، محافظاً علي الآداب الإسلامية فلا تغتاب ولا تتجسس ولا تشتم ...


18 . أن تعمل علي إحياء العادات الإسلامية، وإماتة العادات الغير إسلامية في التحية واللغة والتاريخ والمناسبات
والطعام والشراب، وكل مظاهر الحياة مع تحري السنة النبوية في ذلك.


19 . أن تعلم دائماً أنك علي ثغر من ثغور الإسلام ... فلا يؤتين الإسلام من قبلك
 

Akhlak & Tugas Penuntut Ilmu

Adapun akhlak yang baik kepada makhluk, maka tentang hal ini telah diterangkan oleh sebagian ulama. Diterangkan dari Hasan Al Bashri bahwa akhlak yang baik adalah : Tidak mengganggu (menyakiti), bersikap dermawan, dan bersikap ramah.
Tiga perkara :
1. Tidak mengganggu (menyakiti)

Nabi Shalallahu ‘Alaihi wa Salam bersabda :

وَاللَّهِ لَا يُؤْمِنُ وَاللَّهِ لَا يُؤْمِنُ وَاللَّهِ لَا يُؤْمِنُ قِيلَ وَمَنْ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ الَّذِي لَا يَأْمَنُ جَارُهُ بَوَايِقَهُ

” Demi Allah dia tidak beriman, demi Allah dia tidak beriman, demi Allah dia tidak beriman ! ” Ditanyakan :” Siapa dia itu wahai rasulullah ?” Beliau menjawab :” Orang yang tetangganya tidak merasa aman dari gangguannya.”[2]
Di dalam riwayat Muslim :

لَا يَدْخُلُ الْجَنَّةَ مَنْ لَا يَأْمَنُ جَارُهُ بَوَائِقَهُ

” Tidak akan masuk surga  orang yang tetangganya tidak merasa aman dari bawaiqnya.”
Bawaiq artinya kejahatannya.
(Bersambung)


2. Bersikap dermawan.
Nabi Shalallahu ‘Alaihi wa Salam bersabda :

اِتَّقِ الله حَيْثُمَا كُنْتَ وَأَتْبِعِ السَّيِّئَةَ الْحَسَنَةَ تَمْحُهَا وَخَالِقِ النَّاسَ بِخُلُقٍ حَسَنٍ

” Bertaqwalah kamu kepada Allah di manapun kamu berada, dan ikutilah kejelekkan dengan kebaikan, niscaya kebaikan itu akan menghapusnya, dan berakhlaklah kepada manusia dengan akhlak yang baik.”





Allah s.w.t. berfirman tentang ahli surga :

الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَالضَّرَّاءِ وَالْكَاظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَافِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

” Orang-orang yang berinfaq baik dalam keadaan senang ataupun susah, orang-orang yang mampu menahan marah, dan orang-orang yang suka memaafkan manusia. Dan Allah mencintai orang-orang yang berbuat kebaikan.” (Ali Imran : 134).

Dan firman Allah :

وَأَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى

” Dan apabila kamu memaafkan maka itu lebih dekat kepada taqwa.” (Al Baqarah : 237).
Dan firman Allah Subhanahu wa Ta’ala :

وَلْيَعْفُوا وَلْيَصْفَحُوا

” Dan hendaklah memaafkan dan berlapang dada.” (An Nur : 22).




3. Bersikap ramah
Nabi Shalallahu ‘Alaihi wa Salam  bersabda :
Janganlah kalian menganggap rendah kepada kebaikan sedikitpun sekalipun dengan memasang wajah yang berseri-seri kepada saudaramu.”


Diterjemahkan dari Kitab Al-Ilmu Karya Syaikh Al-Utsaimin Rohimahulloh
http://ustadz.abuhaidar.web.id/2009/07/01/akhlak-yang-baik-dan-pentingnya-hal-itu-bagi-para-penuntut-ilmu-4/

TUGAS PENUNTUT ILMU

Secara Umum, dapat digariskan empat tugas seorang penuntut ilmu:

1) Membetulkan niat
Perkara pertama yang perlu diambil perhatian oleh penuntut ilmu, ialah mempunyai keikhlasan niat demi untuk mencapai keredhaan Allah. Bukan untuk berbangga apabila digelarkan sebagai orang allim, atau tujuan mengumpulkan harta, pangkat atau yang seumpamanya.

Sabda Rasulullah SAW
Sesiapa yang mempelajari ilmu kerana Allah, tidak mempelajari ilmu kerana inginkan harta dunia, tidak akan dia temui kecuali Syurga pada hari akhirat kelak.. (Riwayat Abu Daud)

Cuma perlu di ingat bahawa, jika harta, pangkat dan yang seumpamanya datang kepada seorang alim, maka tidaklah menjadi kesalahan untuk menerima dan memanafaatkannya.

2)Berterusan dalam menuntut ilmu
Ilmu adalah lautan yang tidak mempunyai pantai dan tepian. Maka usaha menuntut dan menambahkan ilmu hendaklah berlaku secara berterusan, tidak didalangi oleh peringkat-peringkat ijazah tertentu.

Firman Allah SWT.
"Katakanlah (wahai muhammad) tambahkan aku ilmu" (Surah Toha ayat 114)

3) Sabar
Penuntut ilmu hendaklah sentiasa sabar dalam menempuh dugaan dan cabaran yang merintangi perjalanannya di dalam menuntut ilmu sama ada yang bersiafat fizikal mahupun spritual.
Tidak perlulah diceritakan di sini sejarah para sahabat dan ulama yang menempuh segala cabaran demi untuk menuntut ilmu.

4) Memuliakan Guru
Sabda Rasulullah SAW
Bukan dari umatku orang yang tidak memuliakan orang tua dan mengasihi anak-anak muda kami dan tidak mempelajari daripada orang-orang alim- (Riwayat Abu Daud)

Saya tidak bertujuan untuk menghuraikan hak seorang alim/guru yang perlu ditunaikan oleh muridnya di dalam artikel ini cuma dicadangkan agar kita mengambil sedikit dari masa kita untuk melihat kembali perkara ini, semoga segala ilmu yang kita tuntut mendapat keredhaan Allah SWT

AKHLAK PENUNTUT ILMU

1) Merasakan Tanggungjawab ilmu

Diriwayatkan Daripada Muaz bin Jabal die berkata Rasulullah SAW bersabda. Tidak akan mara seseorang hamba di hari Akhirat melainkan telah ditanya mengenai 4 perkara: Berkenaan Umurnya ke mana yang telah dia habiskan. Berkenaan dengan Waktu mudanya apa yang telah dia lakukan. Berkenaan dengan hartanya dari mana diperolehinya dan ke mana dia belanjakan. Dan berkenaan dengan ilmu apa yang telah perbuat dengannya.-Riwayat oleh Attabarani dengan isnad yang sohih-


2) Menjaga amanah ilmiah

Sabda Rasulullah SAW :

Berilah nasihat pada ilmu, Sesungguhnya khianat seseorang daripada kamu terhadap ilmu adalah lebih dahsyat daripada khianatnya terhadap hartanya, Dan sesungguhnya Allah akan bertanya kepada kamu pada hari kiamat – (Riwayat Attabarani)

Antara yang termasuk dalam daerah amanah ilmu adalah beberapa perkara berikut.
i. Menasabkan atau menyandarkan pendapat dan fikrah (buah fikiran) kepada Tuannya.

ii. Menyampaikan ilmu yang diketahui, dan tidak malu untuk mengatakan"tidak tahu" jika dia tidak mengetahuinya.

3)Tawadduk

Para Ilmuan yang menyedari bahawa ilmu adalah lautan yang tidak bertepi tidak akan merasa sombong dan bangga dengan apa yang ada pada mereka. Bahkan selagi bertambah ilmu di dada, semakin bertambah sifat tawadduk.

Firman Allah SWT: "Tidak diberi kepada kamu ilmu kecuali sedikit sahaja" (Surah al-Isra' ayat)

4)Mulia diri (Al-Izzah)

Para ilmuan hendaklah merasa mulia diri tidak merendahkan diri apabila berhadapan dengan pemerintah, golongan bangsawan, golongan kaya-raya dan yang seumpamanya,

Firman Allah SWT: "kekuatan itu hanyalah kepada Allah, bagi RasulNya dan bagi orang-orang mukmin, tetapi orang-orang munafik itu tidak mengetahui" (Surah al-Munafikun ayat 8)

"Barangsiapa yang menghendaki kemuliaan, maka bagi Allahlah kemuliaan itu semuanya" (Surah Fathiir ayat 10)

5)Beramal dengan apa yang dipelajari

Firman Allah taala ; "Mengapa kamu menyuruh orang lain (mengerjakan) kebajikan, sedangkan kamu sendiri melupakan diri (kewajiban)mu sendiri padahal kamu mambaca Al-Kitab (Taurat)? Maka tidakkah kamu berfikir?" (Surah al-Baqarah ayat 44 )

6) Sentiasa berusaha untuk menyampaikan ilmu

Firman Allah taala: "Dan (ingatlah) ketika Allah mengambil janji dari orang-orang yang telah diberi kitab (iaitu):"Hendaklah kamu menerangkan isi kitab itu kepada manusia, dan janganlah kamu menyembunyikannya", lalu mereka melemparkan janji itu )ke belakang punggung mereka dan mereka menukarkannya dengan harga yang sedikit, Amatlah buruk tukaran yang mereka terima" (surah Ali Imran ayat 187)

Oleh: Azmi Hashim
Suara Persatuan Ulamak Online
http://azfarmkh.blogspot.com/2009/07/tugas-akhlak-penuntut-ilmu.html

Demonstrasi Aman: Rakyat Membantah Kelulusan Lesen Judi dan Konsert 12 jam Pitbull


CEO of Hewlett Packard Praise The Islamic Civilization




What Notable Non-Muslims have said about Islaam and Muhammad, son of ‘Abdullah, peace
and blessings of Allaah be upon, him,
the last Prophet and Messenger of
God, according to Muslim Beliefs.
1) Michael H. Hart of USA who wrote "The 100 most influential persons in history" and placed Prophet Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him) as number one, on the top of the list.
2) Carly FlorinaCEO of Hewlett Packard. 3) George Bernard Shaw
4) Lamartine 5) Gandhi




What Notable Non-Muslim’s have said about Islaam and Muhammad, son of‘Abdullah, peace and blessings of Allaah be upon him.
Michael H. Hart of USA, compiled a ranking list of the 100 most influential persons in the history of the entire humanity, who authored book “The 100 most influential persons", published in 1978 by Hart Publishing Company Inc.  He ranked Muhammad peace and blessings of Allaah be upon him, as the number one, at the top of his list.
Following are brief excerpts from the chapter on Muhammad peace and blessings of Allaah be upon him.
“My choice of Muhammad to lead the best of the world’s most influential persons may surprise some readers and may be questioned by others, but he was the only man in history who was supremely successful on both the religious and secular levels.
Of humble origins, Muhammad founded and promulgated one of the world’s great religions, and became an immensely effective political leader.  Today thirteen centuries after his death, his influence is still powerful and pervasive.
The majority of the persons in this book had the advantage of being born and raised in centers of civilization, highly cultured or politically pivotal nations.  Muhammad, however, was born in the year 570, in the city of Mecca, in southern Arabia, at that time a backwards area of the world, far from the centers of trade, art and learning.  Orphaned at the age of six, he was reared in modest surroundings.  Islamic tradition tells us that he was illiterate.”
“When Muhammad died, in 632, he was the effective ruler of all of Southern Arabia”.
About the rapid spread of Islaam which continued after the demise of Muhammad, Michael Hart writes that the lands that accepted Islaam included ”The Northeast of Arabia the larger Neo-Persian Empire of Sassamids; to the northwest bay Byzantine, or Eastern Roman Empire, centered in Constantinople . . . all of Mesopotamia, Syria and Palestine.”
“By 711, North Africa, to the Atlantic Ocean, then the Visigoth Kingdom of Spain . . . stretching from the boarders of India to the Atlantic Ocean, the largest empire that the world had yet seen”.   
Return to top
George Bernard Shaw:
"I believe that if a man like him were to assume the dictatorship of the modern world, he would succeed in solving the problems in a way that would bring the much needed peace and happiness.  Europe is beginning to be enamored of the creed of Muhammad.  In the next century it may go further in recognizing the utility of that creed in solving its problems."
(A Collection of writing of some of the eminent scholars, 1935).
Lamartine's tribute to the Prophet:
"If greatness of purpose, smallness of means and astounding results are the three criteria of human genius, who could claim to compare any great man in modern history with Muhammad?"
(Histoire de la Turquie, 1855).
Gandhi:
"I become more than ever convinced that it was not the sword that won a place for Islam in those days.  It was the rigid simplicity, the utter self-effacement of the Prophet, the scrupulous regard for pledges, his intense devotion to his friends and followers and his intrepidity, his fearlessness, his absolute trust in God and in his own mission.  These and not the sword carried everything before them and surmounted every obstacle”.
(Young India, 1922).
Return to top



Part of the speech given by Carly Florina, CEO of Hewlett Packard, at Minnesoata, Minneapiolis September 26, 2001
Titled "WHAT DOES OUR FUTURE DEMAND OF LEADERS TODAY?"
There was once a civilization that was the greatest in the world.
It was able to create a continental super-state that stretched from ocean to ocean, and from northern climes to tropics and deserts. Within its dominion lived hundreds of millions of people, of different creeds and ethnic origins.
One of its languages became the universal language of much of the world, the bridge between the peoples of a hundred lands. Its armies were made up of people of many nationalities, and its military protection allowed a degree of peace and prosperity that had never been known. The reach of this civilization’s commerce extended from Latin America to China, and everywhere in between.
And this civilization was driven more than anything, by invention. Its architects designed buildings that defied gravity. Its mathematicians created the algebra and logarithms that would enable the building of computers, and the creation of encryption. Its doctors examined the human body, and found new cures for disease. Its astronomers looked into the heavens, named the stars, and paved the way for space travel and exploration.
Its writers created thousands of stories. Stories of courage, romance and magic. Its poets wrote of love, when others before them were too steeped in fear to think of such things.
When other nations were afraid of ideas, this civilization thrived on them, and kept them alive. When censors threatened to wipe out knowledge from past civilizations, this civilization kept the knowledge alive, and passed it on to others.
While modern Western civilization shares many of these traits, the civilization I’m talking about was the Islamic world from the year 800 to 1600, which included the Ottoman Empire and the courts of Baghdad, Damascus and Cairo, and enlightened rulers like Suleiman the Magnificent.
Although we are often unaware of our indebtedness to this other civilization, its gifts are very much a part of our heritage. The technology industry would not exist without the contributions of Arab mathematicians. Sufi poet-philosophers like Rumi challenged our notions of self and truth. Leaders like Suleiman contributed to our notions of tolerance and civic leadership.
And perhaps we can learn a lesson from his example: It was leadership based on meritocracy, not inheritance. It was leadership that harnessed the full capabilities of a very diverse population–that included Christianity, Islamic, and Jewish traditions.
This kind of enlightened leadership — leadership that nurtured culture, sustainability, diversity and courage — led to 800 years of invention and prosperity.
In dark and serious times like this, we must affirm our commitment to building societies and institutions that aspire to this kind of greatness. More than ever, we must focus on the importance of leadership– bold acts of leadership and decidedly personal acts of leadership." CEO of Hewlett Packard Carly Florina

Lirik Lagu Nasyid : Islam Boleh.mp3 ("Umat Islam Sentiasa Boleh")





Umat Islam harus cemerlang
Hari ini mesti lebih baik dari semalam
Jangan buang masa
Siapa kata kita tidak boleh
Kita ada ALLAH Maha Kuasa
Kita punya kuasa tenaga
Do’a sebagai senjata
Umat Islam sentiasa boleh!
Umat Islam sentiasa boleh!
Umat Islam zaman lampau
Taat perintah Rasulullah
Bersama berusaha
Bersatu tuju wawasan
Dunia dan Akhirat
Wawasan dunia dan Akhirat
Akhirnya Islam cemerlang seluruh dunia
Wawasan diri
Penuhi dada dengan ilmu
Wawasan agama
Bekalan masa depan dan Akhirat
Kuat usaha
Jujur dan amanah
Sentiasa mengharap keredhaan ALLAH
Aqidah ibadah harus sempurna
Ibadah tanpa aqidah wawasan syaitan
Ulama’ warisan anbiya’
Pegangan mereka harus diikut
Ajaran sesat wajib hindari






Imam Al-Banna berkata tentang tsabat:

“Hendaknya seorang akh. Menjadi orang yang aktif dan selalu berjuang di jalan menuju Nya; sekalipun masa yang ditempuh masih panjang hingga bertahun-tahun dan berabad-abad lamanya; sehingga dirinya berjumpa dengan Allah dalam kondisi demikian sedangkan ia mendapatkan keberuntungan pada salah satu dari dua kebaikan; mencapai tujuan yang diinginkan atau mendapat syahadah hingga akhir.

Allah berfirman: “Di antara orang-orang mukmin itu ada orang-orang yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah; Maka di antara mereka ada yang gugur. dan di antara mereka ada (pula) yang menunggu- nunggu dan mereka tidak merubah (janjinya)”. (Al-Ahzab:23)

Menurut kita, waktu ini akan sentiasa berjalan, walaupn jalan sangat panjang, kejayaan masih jauh dan banyak rintangan menghadang, namun intinya adalah bagaimana kita dapat menuju satu tujuan disertai dengan ganjaran yang besar dan pahala yang berlipat ganda dari ALLAH, maka tidak ada kata henti dari PERJUANGAN ayuh terus kita merobohkan benmteng kezaliman”.