Surat AHMADINEJAD kepada OBAMA

Mengutus Surat: Salah Satu Sunnah, Cara, Method Rasulullah Menyampaikan Risalah Islam Kepada Pemerintah, Penguasa Sesebuah Negara Yang Belum Berada Dibawah Naungan Pemerintahan/Perundangan Islam Rahmat Untuk Seluruh 'Alam.


VERSI BAHASA MELAYU

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

("Sebagaimana yang Tuan tahu, peluang yang diberikan oleh Allah swt kepada hambaNya bergerak deras. Peluang itu boleh digunakan untuk kebaikan manusia sejagat dan manfaat negara-negara lain atau, pohon dijauhkanNya, untuk kemusnahan dunia").

("Negara Iran yang merupakan negara pembina tamadun dan pencetus keadilan akan mengalu-alukan sebarang perubahan yang besar dan adil terutama dalam dasar dan pelaksanaan terhadap rantau sebelah sini").

("Sekiranya langkah-langkah ini diambil menuju ke arah yang hak, ke arah pelaksanaan apa yang diajar oleh para Rasul, adalah diharapkan Allah Yang Maha Berkuasa akan membantu kita dan segala pergeseran yang lampau akan akhirnya berjaya diatasi").

("Saya memohon agar Allah mengurniakan kepada semua negara dan bangsa kesihatan dan kebahagian, penghormatan dan kesejahteraan serta mengurniakan kepada semua pemimpin dan para pegawai mereka kemampuan untuk belajar dari peristiwa yang lepas dan agar menggunakan setiap peluang memerintah yang diberi untuk menyebarkan kasih sayang dan kebaikan, menghapuskan penindasan dan memberikan keadilan serta mengikuti garis panduan yang Mahasuci yang telah ditetapkan").

# # #

ENGLISH VERSION

“In the name of Allah, The Most Gracious, The Most Merciful”

"As you know, the chances that God gives to his subjects pass swiftly. They can be used for the perfection of humanity and to the benefit of nations or, God forbid, to the detriment of nations."

"The great civilization-building and justice-seeking nation of Iran would welcome major, fair and real changes, in policies and actions, especially in this region."

"If steps are taken in the path of righteousness, toward the goal of carrying out the teachings of the holy prophets, it is hoped that almighty God will help and that the enormous damage done in the past will be somewhat diminished."


"I ask the high God to grant all of humanity and all nations health and happiness, honor and prosperity, and to grant rulers and officials the ability to learn from the past and to use every chance to serve, to spread love and kindness, to eradicate oppression, to do justice and to follow the holy guidelines."

# # #

ALLAHU-AKBAR

0 comments:

Imam Al-Banna berkata tentang tsabat:

“Hendaknya seorang akh. Menjadi orang yang aktif dan selalu berjuang di jalan menuju Nya; sekalipun masa yang ditempuh masih panjang hingga bertahun-tahun dan berabad-abad lamanya; sehingga dirinya berjumpa dengan Allah dalam kondisi demikian sedangkan ia mendapatkan keberuntungan pada salah satu dari dua kebaikan; mencapai tujuan yang diinginkan atau mendapat syahadah hingga akhir.

Allah berfirman: “Di antara orang-orang mukmin itu ada orang-orang yang menepati apa yang telah mereka janjikan kepada Allah; Maka di antara mereka ada yang gugur. dan di antara mereka ada (pula) yang menunggu- nunggu dan mereka tidak merubah (janjinya)”. (Al-Ahzab:23)

Menurut kita, waktu ini akan sentiasa berjalan, walaupn jalan sangat panjang, kejayaan masih jauh dan banyak rintangan menghadang, namun intinya adalah bagaimana kita dapat menuju satu tujuan disertai dengan ganjaran yang besar dan pahala yang berlipat ganda dari ALLAH, maka tidak ada kata henti dari PERJUANGAN ayuh terus kita merobohkan benmteng kezaliman”.